mini słodkości · serniczki · słodkie

Mini serniczki z jabłkami i kruszonką

Nie wyglądają może jak z okładki magazynu, ale są przepyszne. Coś jak połączenie sernika z jabłecznikiem. Miałam z nimi trochę problemu, bo w przepisie był składnik, którego nie miałam – corn starch. Mogłabym teoretycznie użyć mąki ziemniaczanej, ale tego nie zrobiłam, poszłam na żywioł – wyjdzie jak wyjdzie. I jakoś wyszło, może nie idealnie, ale wyszło. Z początku bardzo się kruszyły, ale po nocy w lodówce było ok.

Mini serniczki z jabłkami i kruszonką

Spód:
  • 100 g masła
  • 150 g ciasteczek zbożowych (użyłam Krakusków zbożowych z płatkami owsianymi, mogą być pełnoziarniste)
  • ¼ szklanki brązowego cukru
  • ¾ szklanki płatków owsianych
Sernik:
  • 3 opakowania po 135 g serka śmietankowego (użyłam Łaciatego)
  • ¼ szklanki brązowego cukru
  • ¼ szklanki białego cukru
  • ½ łyżeczki cynamonu
Kruszonka:
  • ¼ szklanki mąki
  • ¼ szklanki płatków owsianych
  • ¼ szklanki brązowego cukru
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki oleju kokosowego
Dodatkowo:
  • 1 bardzo duże jabłko
Spód: roztopić masło, pokruszyć ciasteczka, zmiksować wszystkie składniki. Wyłożyć do około 16 papilotek, wyrównać powierzchnię łyżeczką. Podpiec w 180ºC przez 5 minut, ostudzić. Sernik: zmiksować wszystkie składniki, wyłożyć na podpieczone spody. Jabłko obrać, pokroić w bardzo drobną kosteczkę, wyłożyć na serniczki. Kruszonka: zagnieść wszystkie składniki, wyłożyć na serniczki z jabłkami. Piec w 180ºC przez 25 minut. Ostudzić, wstawić na noc do lodówki.

Przepis pochodzi ze strony: http://cakescottage.com/2016/08/02/caramel-apple-crisp-mini-cheesecakes/

Dodaj komentarz